منو اصلي
مقالات
امام حسن مجتبی علیه السلام
شنبه 21 تير 1393 نیایش هایی از امام حسن مجتبی علیه السلام

روردگارا! تو بعد از تمامی مخلوقات باقی مانده و هیچ موجودی بعد از تو وجود نخواهد داشت.

پروردگارا! کار نیک هر کس از تو منشاء گرفته و کارهای زشت هر فرد از خطا و اشتباه خود اوست، پس نیکوکار از یاری و عنایتِ تو بی نیاز نیست و آنکه کارِ زشت انجام داد، غیر تو فردِ دیگری را پیدا نکرده و از تحت قدرت و حکومت تو خارج نشده است.

خدایا! بر من منّت نهادی تا در محبوب ترین چیزها نزد تو، یعنی ایمان به تو و شهادت به رسالت پیامبرت، فرمانبرداری تو را بنمایم و در مبغوض ترین چیزها نزد تو، یعنی شرک و دوگانه پرستی و تکذیب پیامبرت، تو را معصیت نکنم؛ پس آنچه در میانِ این دو است را بر من ببخشای: ای بهترین رحم کنندگان!

* * *

ای توشه ام در هنگام سختی! ای فریاد رسم در زمان گرفتاری! ای سرپرستم در نعمت ها! ای برآورنده حاجت ها! ای پناهم در لغزشگاه ها! ای رهاننده ام از هلاکت و بدبختی! ای همراه و یاورم در تنهایی! خطا و لغزشم را ببخش و کارم را آسان فرما، به اجتماعمان گرمی بخش و حاجتم را برآور و کارم را اصلاح گردان، آنچه که بدان اهتمام دارم را کفایت کن و در کارم گشایش عطا فرما و تا آنگاه که زنده ام و بعد از مرگ بین من و سلامتی و عافیت هرگز جدایی مینداز؛ به رحمتت ای بهترین رحم کنندگان.

* * *

ای کسی که فرار کنندگان به سوی او می گریزند و کسانی که در هراسند به او انس و الفت گرفته و دلگرم می شوند! بر محمد و خاندانش درود فرست و دلگرمیم را به خودت قرار ده که شهرهایت برایم تنگ شده است، و توکل و اعتمادم را بر خودت مقدر فرما که دشمنانت به سوی من چشم دوخته اند.

از گناهانم به سوی تو روی آورده و از خطایم استغفار می کنم و نیرو و توانی جز با قدرت تو میسّر نیست، معبودی جز تو نبوده و او بردبار و بزرگوار است و بر محمد و خاندانش درود فرست و کارهای مهم را در دنیا و آخرت در سلامتی و عافیت کفایت فرما.

پروردگارا! از تو می خواهم در مقابل هر کار که توانِ رویارویی با آن را ندارم، توانی به من ارزانی داری که امید آن را نداشته و فکرم بدان خطور نکرده و بر زبانم جاری نشده باشد و یقینی به من عطا فرمایی که مرا از حاجت خواستن از غیر تو باز دارد؛ به درستی که تو بر هر کار قادر و توانایی.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
نسخه قابل چاپ
 


Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما