منو اصلي
آیت‌الله العظمی جوادی آملی
آیت‌الله العظمی جوادی آملی بی‎عرضگی باعث فشار تحریم‎ها شده است حوزه/ حضرت آیت‎الله‎ جوادی آملی گفتند: بی‎عرضگی باعث شده تحریم‎ها فشار وارد کند؛ کشوری که ده درصد انرژی و منابع جهان را در اختیار دارد نباید از تحریم‌ هراس داشته باشد.

این مرجع تقلید در دیدار با رؤسای جهاد دانشگاهی کشور، با اشاره به شهادت امام جواد(ع) اظهار داشتند: وجود ائمه اطهار(ع) مبارک است، زیرا زنده و مرحوم این حضرات، زنده و مبارک است و تفاوت دارد بین کسی که می میرد و می رود و کسی که می میرد و هنوز زنده است.

 

قرآن و اهل بیت(ع) ما را آقا کرده‌اند

 

ایشان گفتند: ما در این مکتب بزرگ شده ایم؛ ما فرزندان این مکتب هستیم؛ فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) است که ما را آقا بار آورده است.

 

ایشان تصریح کردند: ما آقا هستیم، زیرا در این مکتب بزرگ شده ایم؛ من به مسئولان وزارت خارجه و دولت هم گفتم که آقای «کری» بگویید کسی که باید تعهد بدهد شما هستید و ما آقا و بزرگوار رشد کرده ایم و امتحان خویش را در این مسیر به خوبی داده ایم.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: 2سال اول انقلاب ما به جنگ داخلی گذشت و هشت سال پس از آن با صدام جانی درگیر بودیم؛ ولی پس از جنگ به امضایی که پای توافق زدیم، پایبند ماندیم؛ زیرا کشورهای غربی دو سال بعد در جنگ آنها با کویت به ما گفتند؛ از جبهه غرب به عراق حمله کنید، ولی ما این کار را نکردیم.

 

ایشان خاطرنشان کردند: فرهنگ و آیات قرآن ما را زنده کرده است و به ما آموخته است از حداقلها بهترین زندگی را درست کنید و مستقل باشید؛ جای تاسف دارد کشوری که دو سوی آن دریا  است  و این همه معادن و جنگل دارد، باید این گونه مشکل داشته باشد و تحریم نیز بشود.

 

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که،  بیعرضگی ما باعث شده تحریمها فشار وارد کند گفتند: کشوری که ده درصد انرژی و منابع جهان را در اختیار دارد و یک درصد جمعیت جهان می باشد، نباید اینگونه تحت فشار قرار گیرد.

 

قرآن ما را غیور بار میآورد

 

حضرت آیت الله جوادی آملی بیان کردند: قرآن ما را غیور بار میآورد، غیور نیز از برترین صفات و خصایصی است که یک انسان دارد؛ غیور و با غیرت بودن، اینکه نه در حریم کسی دخالت کنیم و نه این که اجازه بدهیم کسی در حریم ما دخالت کند؛ برای غیور بودن ابتدا باید هویت شناس باشیم ؛ زیرا کسی که خود و هویتش را نشناخت، هیچ گاه نمیتوان این عرصه را درست تفکیک کند.

 

اتصال بین صنعت و دانشگاه

 

ایشان خطاب به مدیران جهاد دانشگاهی گفتند:  باید اتصال بین صنعت و دانشگاه به خوبی ایجاد شود؛ ولی باید به یادداشته باشید انسان نباید به ماشین وابسته شود؛ ماشین را وارد زندگی کردیم و جوانان را بیکار؛ این کار برای راحتی انسان بود نه اینکه انسان را بیکار کرده و اسیر خود کند.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: تعامل علم و دانشگاه و صنعت باید باشد، ولی اینگونه نیست که انسان را اسیر خود کند؛ ماشین نباید ما را اسیر خود کند؛ ما هستیم که به همه چیز ارزش میدهیم.

 
امتیاز دهی
 
 

 


Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما