منو اصلي
آیت‌الله العظمی نوری همدانی
آیت‌الله العظمی نوری همدانی تحقیقات در سلول‌های بنیادین نیازمند کارهای فقهی است حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی بر لزوم رعایت اصول فقهی در فعالیت های مرتبط با سلول های بنیادین تاکید کردند.

این مرجع تقلید، در دیدار رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی کشور گفتند: تلاش دشمنان اسلام همیشه آن بوده است که مردم و مسلمانان دین را به خوبی نشناسند؛ سعی می‌کنند ابعاد مختلف دین شناخته نشود و دین در حوزه فردی خلاصه شود.

 

ایشان گفتند: اسلام دین عمل و رفتار اجتماعی است؛ اسلام در همه حوزه ها نقش آفرین است و کسی نمی تواند اسلام را فقط در حوزه فردیات خلاصه کند.

 

این مرجع تقلید یادآورشدند: انقلاب اسلامی ما دارای سه رکن اساسی بود؛ رکن اول انقلاب ما اسلام و دین است؛ دین همه زندگی ماست و باید در همه امور و شئون باید آن را رعایت کنیم.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: مردم دومین رکن انقلاب ما بودند، زیرا امام هم همیشه حامی مردم بود و پیامبر(ص) نیز همیشه مردم را در امور مختلف محور قررا می دادند.

 

ایشان افزودند: رکن سوم این انقلاب، ولایت فقیه بود و اگر یک رکن از این سه رکن کم شود، دیگر چیزی از این انقلاب باقی نخواهد ماند.

 

این مرجع تقلید یادآوردند: برنامه های فرهنگی مهمترین شاخصه های انقلابی ما را تشکیل می دهد، ولی این کشور تشکیل شده از عناصر دیگری اعم از اقتصاد و سیاست و امور نظامی نیز است.

 

معظم له گفتند: فعالیت های جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف جای تبریک و تهنیت و افتخار دارد؛ کارهایی که در زمینه کشت سلول های بنیادین، کشاورزی، ناباروری و.. انجام شده است قابل تحصین است و تمجید رهبر انقلاب از این تلاش ها گویای تلاش مثمر ثمر این نهاد است.

 

 ایشان بر لزوم رعایت اصول فقهی در فعالیت های مرتبط با سلول های بنیادین تاکید کردند و گفتند: ارتباط بین حوزه و مرجعیت با برنامه های علمی باید حفظ شود، زیرا تحقیقات و اجرا در این حوزه نیازمند کارهای فقهی سنگین است.

 
امتیاز دهی
 
 

 


Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما