منو اصلي
نماینده ولی فقیه در سیستان بلوچستان خبر داد
نماینده ولی فقیه در سیستان بلوچستان خبر داد سعودی ها برای مقابله با تفکرشیعی زبان فارسی آموزش می‌دهند کشورسعودی علاوه بر ایجاد دانشگاه المدینه، سیستم آموزشی کوتاه مدت جهت تسلط به زبان فارسی برای مقابله با تفکرات شیعی برگزار می کند.

آیت الله سلیمانی در مراسم تودیع و معارفه مدیر و همچنین  آغاز سیزدهمین دوره مرکز آموزش تخصصی مذاهب اسلامی که در سالن اجتماعات این موسسه برگزار شد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تحلیل درست از مسائل روز افزود: جهان اسلام را باید با منظر عقیدتی مورد بررسی و ملاحظه قرار داد، همانطوری که رهبر معظم انقلاب جهان را با نگاه واقع بینانه مورد تحلیل قرار می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان بلوچستان ادامه داد: توجه به بحران عقیدتی، بنیان سست خانواده، و عدم کارایی قدرت نظامی غرب در منطقه ، موجب شد تا  آنها به فکر تاسیس گروهای تکفیری در منطقه شوند.

 

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی تخصصی مذاهب اسلامی ضرورت ورود به مراکز تخصصی را بیش از پیش ذکرکرد و گفت: حربه های نظام استکباری و گروه های تکفیری در منطقه نخ کشیده شده است .

 

* گروهای تکفیری زاییده حوزه فکری عربستان

 

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که؛ گروهای تکفیری در مدارسی به وجود می آیند که رویکرد تکفیری دارند تصریح کرد: داعش و گروهای طالبان و تفکرات تکفیری همه زاییده حوزه فکری است که در برخی از مدارس پاکستان و عربستان تحت سیطره وهابیت فعالیت می کنند .

 

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان داده تا کنون تکفیری ها نتوانسته اند از میان دانشجویان و دانشگاهیان یارگیری کنند، افزود : داعشی‌ها نتوانسته اند از سطح و متن دانشگاه یارگیری کنند .

 

دل بستگی به انحراف و تکفیر نشان جهل و جمود

 

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی مذاهب اسلامی تاکید کرد: دل بستگی به انحراف و تکفیر نشان از جهل و جمود تکفیری ها بوده ، تنها راه  مقابله با این تفکرات جز با علم حوزوی امکان پذیر نیست .

 

نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان، بر تقویت مراکز تخصصی مذاهب توسط حوزه علمیه تاکید کرد.

 

امام جمعه زاهدان با اشاره به توسعه مراکز تفرقه افکنی در عربستان خاطرنشنان کرد: کشورسعودی علاوه بر ایجاد دانشگاه المدینه، سیستم آموزشی کوتاه مدت جهت تسلط به زبان فارسی ، برای مقابله با تفکرات شیعی برگزار می کند که در ایام موسم حج  در بین زائران به خصوص دانش آموزان و دانشجویان به تبلیغ وهابیت و ضدیت با تشیع می پردازند.

 

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی تخصصی مذاهب اسلامی بیان داشت: عوامل تبلیغی سعودی هرجا که شیعیان حضور دارند به صورت کاملا نظامی وارد می شوند شروع به شبهه پراکنی می کنند .

 

آیت الله سلیمانی در ادامه با اشاره به اهداف موسسه آموزش –پژوهشی مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و توزیع جزوات کاربردی در خصوص شناخت وهابیت و حربه های مورد استفاده آنها بر علیه شیعیان، در بین دانش آموزان و دانشجویان قبل از اعزام به مدینه منوره و مکه معظمه از برنامه های این موسسه است .

 

880 روستا در سیستان بلوچستان نیازمند حضور روحانی

 

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از  سخنان خود با اشاره به وضعیت تبلیغی منطقه سیستان و بلوچستان گفت: 880 روستا در سیستان بلوچستان نیازمند حضور روحانی می باشد و هم اکنون ملاهای محلی نیز کفاف  منطقه را نمی کنند و متاسفانه تنها 20 روحانی طرح هجرت مشغول تبلیغ هستند .

 

وی با بیان اینکه توقع ما از حوزه علمیه بیش از این ها است افزود : برخی از شهرها فاقد امام جمعه بوده و از حوزه های علمیه انتظاراست  ما را در زمینه اعزام مبلغ به این مناطق یاری کنند .

 
امتیاز دهی
 
 

 


Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما