منو اصلي
اخبار دفتر
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر
1393/8/6 سه‌شنبه امام جمعه اهل سنت ایرانشهر : در مجالس و منابر نمازجمعه فضائل و مناقب اهل بیت (ع) بیان شود مولوی عبدالصمد کریم زایی در کارگاه آموزشی با موضوع امام حسین(ع) از دیدگاه قرآن و سنت گفت :در مجالس و منابر نمازجمعه فضائل و مناقب اهل بیت (ع) بیان شود بویژه در ایام محرم عظمت حادثه عاشورا تبیین شود .

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق ، کارگاه آموزشی روحانیت اهل سنت با موضوع امام حسین (ع) از دیدگاه قرآن و سنت با حضور حجت الاسلام والمسلمین استاد مروجی طبسی و به همت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت واحد ایرانشهر برگزار شد .

در ابتدای این کارگاه اموزشی مولوی عبدالصمد کریمزایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به آیات و روایاتی که در منابع اهل سنت در مناقب اهل بیت (ع) وارد شده است گفت : احادیث و روایات در منابع اهل سنت بقدری متواتر است که در حب و علاقه اهل سنت به اهل بیت (ع) جای هیچ تردیدی باقی نمی گذارد .

وی افزود : در صحیح مسلم و بخاری روایات به کرات در فضیلت اهل بیت (ع) بالاخص حضرت امام حسین (ع) رسیده است .

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر اظهار داشت : مولانا مفتی محمد شفیع عالم بزرگ پاکستان در وصف قیام امام حسین (ع) کتابی به نام "شهید کربلا" تألیف کردند که در آن اهداف قیام کربلا را اجرای اوامر الهی ، اجرای سنت رسول الله (ص) و مبارزه با ظلم بیان کردند.

مدیر حوزه علمیه خدیجه الکبری (س) ایرانشهر با انتقاد از افراط و تفریط در عرصه دین گفت : امروز که جهان اسلام در آتش بغض و کینه و افراطی گری می سوزد در ایران اسلامی با تدبیر مقام معظم رهبری شاهد اخوت و برادری میان اهل سنت و شیعه هستیم .

وی افزود : فتوای تاریخی مقام معظم رهبری در تحریم توهین به نمادهای اهل سنت در جهان بی نظیر بود و بازخورد قابل توجهی در میان اهل سنت داشت .

مولوی کریم زایی با توصیه علماء و روحانیون اهل سنت به بیان فضائل و مناقب اهل بیت (ع) تصریح کرد : در مجالس و منابر نمازجمعه فضائل و مناقب اهل بیت (ع) بیان شود بویژه در ایام محرم عظمت حادثه عاشورا تبیین شود .

لازم به ذکر است در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین مروجی طبسی از اساتید حوزه علمیه قم به بیان جایگاه امام حسین (ع) از دیدگاه قرآن و سنت رسول الله (ص) پرداخت.

 
امتیاز دهی
 
 

 


Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما