منو اصلي
اخبار دفتر
کارگاه آموزشی با موضوع امام حسین (ع) از دیدگاه قرآن و سنت در ایرانشهر برگزار شد

کارگاه آموزشی با موضوع امام حسین (ع) از دیدگاه قرآن و سنت در ایرانشهر برگزار شد

کارگاه آموزشی با موضوع امام حسین (ع) از دیدگاه قرآن و سنت در ایرانشهر برگزار شد
1393/8/6 سه‌شنبه کارگاه آموزشی با موضوع امام حسین (ع) از دیدگاه قرآن و سنت در ایرانشهر برگزار شد کارگاه آموزشی روحانیت اهل سنت با موضوع امام حسین (ع) از دیدگاه قرآن و سنت با حضور حجت الاسلام والمسلمین استاد مروجی طبسی در ایرانشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق ، کارگاه آموزشی روحانیت اهل سنت با موضوع امام حسین (ع) از دیدگاه قرآن و سنت با حضور حجت الاسلام والمسلمین استاد مروجی طبسی و به همت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت واحد ایرانشهر برگزار شد .

در این کارگاه آموزشی حجت الاسلام والمسلمین مروجی طبسی از اساتید حوزه علمیه قم با بیان اینکه تندروی و افراط از هر گروه و فرقه ای محکوم است افزود : تندروی و از مسیر اعتدال خارج شدن نه به نفع شیعه است و نه اهل سنت و در روایات نیز بر پرهیز از تندروی و افراط تاکید شده است .

وی ادامه داد : بیان مطالب موهن در شبکه های ماهواره که نه با عقاید اهل سنت هم خوانی دارد و نه عقاید شیعه ، همچنین توهین مبانی مذاهب اسلامی ، خلاف اصول اسلام و مصالح مسلمین است .

حجت الاسلام والمسلمین مروجی طبسی با مذموم شمردن " تکفیر " گفت : تکفیر و تندروی از دیدگاه اهل سنت و تشیع محکوم است و جایگاهی ندارد و می بینیم که اقدامات گروه های تکفیری دامن اهل سنت را نیز گرفته است و در جریان داعش و سایر گروه های تکفیری بازنده اسلام وکشورهای اسلامی هستند.

وی اظهار داشت : در ارادت اهل سنت به اهل بیت (ع) شکی نیست کما اینکه در همین قضیه عاشورا می بینیم مقاتل بسیاری توسط اهل سنت به نگارش درآمده است اما نکته مهم این است که این محبت و ارادت در سطح توده مردم تبیین شود .

حجت الاسلام والمسلمین مروجی طبسی با انتقاد از تعمیم سخنان عده ای خاص به کل جامعه تشیع افزود : صحبت های تفرقه افکنانه ای که شاید توسط افراد خاص مطرح می شود در تعارض با سیاست های کلی نظام اسلامی است موضع شیعه در این رابطه همان مواضعی است که توسط مقام معظم رهبری و مراجع اعزام تقلید بیان می شود .

وی ادامه داد : در رابطه با اهل سنت نیز همینطور است اقدامات گروهی متحجر قطعا خلاف نظر بزرگان اهل سنت می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی الرضا تیموری رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را بررسی شخصیت و جایگاه امام حسین (ع) در احادیث فریقین عنوان کرد و افزود : جایگاه امام حسین (ع) از دیدگاه ائمه مذاهب اسلامی ، قیام امام حسین (ع) از نظر بزرگان مذاهب اسلامی ، بزرگداشت شعائر و عزاداری از دیدگاه مذاهب و بررسی فقهی آن از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی بود .

 
امتیاز دهی
 
 

 


Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما