منو اصلي
اخبار دفتر
برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی سبک زندگی و تمدن سازی نوین اسلامی
1393/7/23 چهارشنبه برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی سبک زندگی و تمدن سازی نوین اسلامی چهارمین کارگاه آموزشی سبک زندگی و تمدن سازی نوین اسلامی با مبحث سبک زندگی ولایی ویژه فعالان فرهنگی خواهر در ایرانشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق ، در چهارمین کارگاه آموزشی سبک زندگی و تمدن سازی نوین اسلامی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین گودرزی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم و جمعی از فعالین فرهنگی خواهر و طلاب خواهر حوزه های علمیه برگزار شد بحث سبک زندگی ولایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

در ابتدای این کارگاه آموزشی حجت الاسلام والمسلمین گودرزی با بیان اینکه غدیر فقط یک واقعه تاریخی نیست گفت : در سال دهم هجرت بعد از اتمام حج در غدیر خم قبل از جحفه حادثه ای رخ داد که می توانست سعادت ابدی بشریت را تضمین کند و برای همیشه انسانها را از ضلالت و گمراهی نجات بخشد به این جهت داستان غدیر یک قصه تاریخی نیست که زمان آن گذشته باشد و همین طور یک حادثه شخصی نیست که پیامبر فقط علی(ع) را به عنوان وصی خود و یا به عنوان محبوب جامعه اسلامی معرفی نموده باشد.

وی ادامه داد : در غدیر خم تاریخ کل بشریت رقم خورد و  مساله امامت تبین شد، حقیقتی که از امیر مومنان (ع) آغاز می شود و به مهدی صاحب الزمان(عج) منتهی می گردد.

وی افزود : ولایت پذیری مهمترین درس واقعه غدیر غدیر است و اصولا مبنا و معیار قضاوت ما برای سبک زندگی بر اساس این است که ذیل ولایت الله قرار گیرد و یا ذیل ولایت کفر و طاغوت.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی در رابطه با سبک زندگی اسلامی گفت : سبک زندگی اسلامی مدلی برای زیستن است که در آن شیب زندگی به سمت انجام واجبات و حتی انجام مستحبات است.

وی بیان داشت : در این سبک زندگی تمام جوانب زندگی به سمتی است که زمینه ساز سعادت و کمال شود نه زمینه ساز محرمات و غافل شدن از یاد خداوند متعال.

لازم به ذکر است کارگاه های آموزشی با موضوعاتی از قبیل مولفه های سبک زندگی ایرانی اسلامی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری و اندیشمندان ، بررسی نقش زن در تمدن سازی نوین اسلامی ، بررسی سبک های مختلف زندگی در ایران ، دینداری و سبک زندگی و سبک زندگی ، آسیب ها و چالش ها تاکنون به همت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق برگزار شده است.

 
امتیاز دهی
 
 

 


Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما